5 LIPCA

WYCIECZKA DO CZECH
    4 lipca klasa szósta wraz z wychowawczynią p. Z. Wilczyńską- Mazurek i p. S. Ganczar udała się na wycieczkę do Czech. Pierwszym etapem naszej podróży był zamek w Bolkowie,  wybudowany przez Bolesława Rogatkę. Zwiedziliśmy mury obronne i bardzo krętymi schodami udaliśmy się na wieżę zamkową. Było warto, gdyż widok rekompensował nam trudy wspinaczki.
     Z Bolkowa udaliśmy się opactwa krzeszowskiego należącego do najbardziej znaczących budowli barokowych w Polsce i Europie Środkowej
      Dzięki bogactwu arcydzieł z zakresu architektury, rzeźbiarstwa i malarstwa obiekt wywarł na nas olbrzymie wrażenie. Po krótkiej przerwie dotarliśmy do celu naszej wycieczki, do Skalnego Miasta. Ponieważ dzień był słoneczny i ciepły, udaliśmy się na trzygodzinny spacer po przepięknej okolicy. Przeszliśmy wspaniałą trasę wśród niezwykłych form skalnych przypominających swym wyglądem sylwetki domów, ulic, a także istot ludzkich.
      Zwiedzanie tegoż cudownego miejsca urozmaicone było rejsem łodzią oraz słuchaniem ciekawych i pełnych humoru opowieści flisaka.
       W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze Kamienną Górę, gdzie zjedliśmy smaczny obiad, a następnie Jawor, a w nim przepiękny Kościół Pokoju powstały w II połowie XVII wieku. Około godziny 22 pełni wrażeń wróciliśmy do Siecieborzyc.