9 MAJA

WYCIECZKA DO KRAKOWA
W środę,4 maja,o godz.6.00 wyruszyliśmy na wycieczkę do Krakowa i okolic zorganizowaną przez p.Z.Wilczyńską-Mazurek. Opiekunem wycieczki była p. S. Ganczar.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wadowic -miasta rodzinnego J. Pawła II. Byliśmy w domu rodzinnym naszego byłego papieża oraz w kościele ,w którym został ochrzczony.Następnie udaliśmy się do kawiarenki na smaczne kremówki.Po krótkiej przerwie pojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie obejrzeliśmy Bazylikę Matki Boskiej Anielskiej i klasztor bernardynów.
Z Kalwarii wyruszyliśmy do Wieliczki, gdzie wraz z przewodnikiem zeszliśmy 385 m pod ziemią.Wieliczka okazała się miejscem pełnym tajemnic.Poznaliśmy najstarsze metody wydobywania soli.Spacerując podziemnymi korytarzami podziwialiśmy komory, kaplice, podziemne jezioro. Na nas największe wrażenie wywarła Kaplica św.Kingi. Kolejnego dnia odwiedziliśmy Kraków .Zaczęliśmy od spaceru nad Wisłę. .Następnie zwiedziliśmy Wawel, kościół Mariacki, Sukiennice. Krótką przerwę zrobiliśmy na krakowskim rynku, gdzie delektowaliśmy się jego niepowtarzającym urokiem. Na rynku odnaleźliśmy także pomnik byłego patrona naszej szkoły- A.Mickiewicza, który zgodził się pozować do pamiątkowej fotografii. W Sukiennicach kupiliśmy pamiątki i udaliśmy się do Collegium Maius, najstarszego budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego. Usatysfakcjonowani i pełni wrażeń powróciliśmy Plantami do hostelu, by wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji. Trzeci dzień dostarczył nam wielu wrażeń na łonie natury.Spędziliśmy go w Ojcowskim Parku Narodowym. Weszliśmy do Jaskini Łokietka. Sama jaskinia zrobiła na nas ogromne wrażenie. Mogliśmy tam podziwiać wspaniałe stalagmity, stalaktyty, nie zabrakło też elementu historycznego, bowiem wysłuchaliśmy legendy o ukrywającym się tutaj w około 1300 r. W. .Łokietku, którego ścigały wojska króla czeskiego Wacława II. Po drodze udaliśmy się do Źródła Miłości, Kaplicy Na Wodzie św.Józefa Robotnika, która została wzniesiona w 1901 r. nad dwoma brzegami potoku Prądnik.Niezwykłe usytuowanie wynika z ominięcia carskiego zakazu budowania ,,Na ziemi ojcowskiej''. Ostatnim celem wędrówki była Piaskowa Skała.Tam podziwialiśmy maczugę Herkulesa, zwiedziliśmy zamek
i wysłuchaliśmy wielu legend związanych z tymi miejscami. Dodatkową atrakcją tego dnia był udział w meczu ekstraklasy w piłce nożnej na stadionie Wisły Kraków, gdzie nasi uczestnicy wiernie kibicowali gospodarzom .Być może dzięki temu udało im się wygrać ten mecz 1:0.
Ostatnim punktem naszej wycieczki był obóz koncentracyjny w Auschwitz-Birkenau.Miejsce,
w którym podczas II wojny światowej hitlerowcy zamordowali w bestialski sposób wielu naszych rodaków i sprzymierzeńców w walce o wolność kraju i świata.
To, co tam zobaczyliśmy, bardzo nas wzruszyło i zostanie głęboko w naszej pamięci.Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Siecieborzyc.
Wycieczka bardzo nam się podobała.Była dla nas dużym przeżyciem.Wyjazd ten okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale także ciekawą lekcją historii i przyrody.
Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się możemy także wzbogacić naszą wiedzę.